FURS bo do konca leta izvedla nadzor nad zavezanci, ki se ukvarjajo z neposrednim trženjem izdelkov in storitev, torej s področjem mrežnega marketinga. Preko mrežnega marketinga se prodajajo izdelki za široko potrošnjo kot so čistila, kozmetika, hišni pripomočki, manjši aparati, zdravstveni in ortopedski pripomočki, prav tako tudi zavarovalne storitve in varčevanje.
Pri mrežnem marketingu gre za način nagrajevanja prodajnih zastopnikov, ki so plačani od svoje prodaje in pa tudi za pridobivanje novih prodajnih zastopnikov. Nagrajevanje v mrežnem marketingu je navadno v naslednjih treh oblikah:
- Prihranek prodajnih zastopnikov pri osebnem nakupu, saj je članska cena za zastopnike nižja od maloprodajne cene za preostale kupce,
- Provizija za prodane izdelke,
- Provizija za promet celotne zastopnikove skupine, ki predstavlja provizijo od prodaje sodelavcev, ki so jih sami včlanili.
Osebe, ki se ukvarjajo z mrežnim marketingom morajo s podjetjem, ki jih je povabil v mrežni marketing skleniti bodisi pogodbo o delu ali pa registrirati dejavnosti. Vsa zgoraj navedena plačila za opravljanje aktivnosti zastopnikov so namreč obdavčena z dohodnino.
Razlog za nadzor nad področjem mrežnega marketinga so opravljene analize, v katerih je bilo ugotovljeno, da osebe ne prijavljajo obdavčljivih dohodkov, ki jih dosegajo z delovanjem v teh sistemih. Zavezanci si z namenom prikrivanja dohodkov pogosto tudi odpirajo račune v tujini, kamor so jim dohodki nakazani. Do sedaj je bilo odkritih več kot 700 tisoč evrov (takšnih) nakazil. FURS je zato že zaprosil nekatere tuje države za podatke o računih in dohodkih zavezancev. V letošnjem letu tudi pričakujejo, da bodo iz tujine dobili obsežnejše podatke, ki se po novem podatki izmenjujejo avtomatično, brez predhodnih zaprosil.
FURS poziva vse osebe, ki imajo odprte račune v tujini, da podatke o transakcijskih računih (če jih še niso) prijavijo na najbližjem finančnem uradu ali preko sistema edavki. Obenem zavezance pozivajo, da dohodke, ki so jih dosegli s svojo aktivnostjo na področju mrežnega marketinga napovedo, da jim bo odmerjen ustrezen davek.