Od 1.1.2016 bodo morali vsi poslovni subjekti, ki so vpisani v Poslovni register Slovenije, obvezna socialna zavarovanja urejati prek sistema e-VEM. Za uporabo portala e-VEM uporabnik potrebuje osebni računalnik z dostopom do interneta in kvalificirano digitalno potrdilo.
Obvezna socialna zavarovanja se urejajo z naslednjimi postopki:
- prijava v obvezna socialna zavarovanja (M-1)
- odjava iz obveznih socialnih zavarovanj (M-2)
- sprememba podatkov o obveznih socialnih zavarovanjih (M-3)
- prijava/odjava zavarovanja za primer poškodbe pri delu in poklicne bolezni (M-12)
Portal lahko uporablja zakoniti zastopnik poslovnega subjekta ali od njega pooblaščene osebe. Pooblastilo lahko zakoniti zastopnik elektronsko odda preko portala e-VEM ali pa se pooblastilo odda na točki VEM. V pripravi je rešitev, ki bo omogočala, da pooblastilo odda elektronsko sama pooblaščena oseba.